you come to me

Wednesday 25 January 2012

SeHaRi B'sAmA WaNi & FaZiLaH


Assalamualaikum w.b.k… &  HaPpY ChiNeSe NeW  yEaR! GoNg Xi Fa ChAi J

1st of all, aku nk mnta maaf bnyak2 kat my parents sbb dh t’bohong snat hri ni. Kononnya member yg akn drive… tp tu alsan smata2 utk aku  tunggang sndiri sang kancil. Hehe… ‘maafkan kak, umi…abuya’. Kalau kak b’trus terang cnfirm umi ngan abuya x bg kan? . ok! Jnji  x bt dh hri ni… tp next time insyaallah bt lg. ngeh3!

Alkisahnya,

Hari ni  (25.1.12), aku sgt bahagia m’jd  Cik Wan Nadzirah binti Wan Ramli. knp? Sbb aku dh boleh drive sndiri  without my dad and than siap angkut  gang2 bas sekolah lg. hehe…  dah lama aku dok berangan cam ni. Bru hari ni angan2 mat jenin aku t’capai. Kui3!

kita hanya merancang, tp tuhan yg mnentukan. Alhamdulillah… hri ini tuhan dh tentukan apa yg kita rancang. Akhirnya… kita dbri kesempatan olehNya utk menjalinkan smula ukhwah yg dh hmpir t’putus antara kita.



thanks sbb usha no fon i... lau x dh x jmpe kan? hehe


Disbbkan kad wedding abg kwn baik aku msa zaman kanak2 ribena kat s.k.i dlu, Cik Fatma… aku, fazilah and wani dpt jumpa blik. Yg sgt2 aku t’haru bila dpt jumpa ngan fazilah. spatutnya sorang lg gang yg aku nk jumpe sgt2 tp cik niza ni ade keje plak. Diorang mmg gang aku msa kat s.k.i dlu. Kejap baik, kejap gduh. Hehe… mse b’ gaduh pun bkan main lgi pos pkai surat menyurat bagai. Haha… I’m really2 miss this moment. Kua3… hmpir 9 thn x jumpa, akhirnya t’burai rasa rnduku utk mu… hehe… ayt jiwang dr shbt utk shbt!



jejak kasih antara  aku & fazilah

 Ngan cek mek molek wani ni, aku dh slalu cntact mengontact ngan die… ngan mak die pun dh srasi b’sama bila buka club bual. Hehe… pelik jgak, msa sek dlu xde la rpat sgt ngan wni sbb die ada gang lain. Tp bila dh hbs zman bdak2 kiteorang  dh jd rapat plak! Asal raya jer aku pegi geledah wni  punyer blang bskut raya. Hehe…Betul la kta org, usia mematangakan kita! Aku mmg btol2 respect ngan wani… even die ni bdak genius dri dlu smpai skrg tp die still x lupa bdk slowly  and steady but cool  cam aku ni. Kui3!



kasih yg sntiasa t'jejak... wani!

Dgn penuh keazaman & semangat yg b’kobar2 nk g kenduri,  kteorang awl2 lagi dh t’pacak kat mercu red land. Kononnya blh la cuci2 mta smbil tnggu gulai mask.  Tp hampeh! 1 kdai pun x bka. So, kteorg pun t’paksa la tawaf bangunan2 kat ctu smbil tnggu kdai bka.

After shopping yg x sberapa, kteorg pun  b’gerak la g umh fatma. agk m’cabar jgak la cra aku drive when t’paksa b’hadapan dgn traffic light. Rasa bangga  + megah pun ade ble b’jya mlepasinya. Hihi… akhirnya smpai  jgak kteorg kat teratak fatma. Tp fatma halau kteorang  sbb kteorg dtg  t’lalu awl katanya, majlis pun  x mula ag. Haha… so sad! Aku pun ape lagi… drive la tnpa arah tujuan b’sama wni ngan fazilah dmi nk tnggu majlis mula.




senyum!!!


tunggu punyer tunggu… perut pun dh x henti2 dok  b’dikir ala2 halim yazid. Ape lgi, sblum g umh fatma kiteorg isi dlu tangki perut ni. Haha… pekena plak mee celup ngan ice blended. Fuhh! Secukup rsa beb. Sbjik rsa mcm mee kat sek dlu. Lpas mkn tu bru kteorg g kenduri. T’sangatlah rugi sbb lauk pauk mmg best. Tp tangki dh penuh, so xdpt la nk isi. Aku ngan fazilah wkilkan wani je mkn. Kiteorg bhagian juri dessert. Hehe... :))

bt shabat2ku… wani, fazilah & fatma, trm ksh ats ksempatan yg dberi utk kta m’jlinkan kmbali ikatan p’shabatan ini . Wlaupun msa tlh m’jarakkannya  tp masa jgak yg mendekatkan  kita smua. Thanks Allah! Smoga persahabtan kita akn kekal hingga nafas yg terakhir. Amin!



p/s : Alhamdulillah… kteorg smua slmt pegi & slmat blik dgn selamatnya










No comments: