you come to me

Wednesday 11 January 2012

KisaH TeMuDuGa


Assalamualaikum dan SaLaM SeInDaH SuRiA
 
Alkisahnyer,

Alhamdulillah… smlm aku  baru jer selesai   i/view  guru kafa utk sesi 1 ujian b’tulis.  Masa mula2 smpai tu cuak jgak sbb tkot nme aku xde dlm list sbb nyer aku ngan abg aku x htr slinan ic & sijil2. Tp akak tu ckp aku dtrima i/view ats belas ihsan diorang jer. Ok la akk, sy m’hargai belas ihsan akk tu. Huhu… ( dlm hti : pdehal die yg x ckap kena htr benda alah tu skali mse htr brang)

~ lain kali tulis siap2 kat borang tu “sila kepilkan sekali  salinan ic dan sijil2 yg berkaitan bersama borang” 


sebelum ujian tu b’mula,  “Encik PPD”  bg taklimat : 
 “ pihak kami akn m’beri keutamaan kpd calon yg m’dapat markah 95 ke ats shj  utk dipanggi m’hadiri temuduga ujian lisan  memandangkan skrg ni kita masih lagi tiada kekosongan jawatan. Oleh itu, pihak kami mengharapkan calon menjawab dengan sebaik mungkin”
Tu dia!!! 95 ke ats.  Entah kan dpt entahkan tidak!  Cuba je dulu…
 Page 1 lg aku dh blur bler bca soalan  : “Tulis semula surah al-Kausar berserta baris” abl kau gie! Wakananbeb! Punyela sng tu. Tp tu la kan… bc al-quran pndai tp nme surah x thu. Huhu… nsib baik aku ade geng, boleh jgak sok-sek-sok-sek. Hehe …

~ kenal tuan tp x thu nma… mcm al-quran jgak, pndai bce tp x thu surah ape

bahagian tajwid aku rsa aku jwb dgn btul dh kot sbb smlm aku dh bt revision… bhs arab aku x bleh nk komen sbb aku main hentam jer. Ingat mse ujian td bleh la tumpang tuah kwn aku yg blajar kat KIAS tu, tp hampeh! Die yg tumpang tuah aku. Haha… lantak la, jnji x htr kertas ksong!

1 jam b’lalu… akhirnya slesai sdah sesi temuduga ujian b’tulis. Dgn ujian camni la aku rsa aku dpt ukur tahap ilmu yg aku ada. Betapa  aku rsakan ceteknya ilmu di dada. Huhu… bru aku rsa mungkin slama ni aku belajar hanya utk exam je. Astaghfirullah…   dan aku rsa pluang aku tipis sgt utk dpt jwtn ni tmbah2 lgi rmai jgak org kg aku yg apply  guru kafa. tp Insyallah… jika diberi peluang mungkin rzeki aku ada disini.


P/s : belajar utk beramal…sematkan ilmu dlm dada bukan dlm buku.           



No comments: