you come to me

Saturday 26 January 2013

Allah is The Best Planer :)

Ko bila nak hijrah? Akak... Bila nak datang KL? Kak Gie, Bila nak keje kat cini? Bila nak sambung degree?
fuhhhh!!!! soalan yang sama diulang-ulang. korang tak penat ke dok rewind soalan yang sama hah???



# unta pun nak berhijrah, aku bila lagi?#


kalau ikutkan gelora remaja yang tak berapa dah nak remaja ni aku memang nak sangat ada penghijrahan dalam hidup. keinginan utk menjadi sebahagian daripada warga kota dah lama aku pendamkan. keinginan utk busy dgn assigement, presentation, tutorial, BIG, exam, and bla3... keinginan nak bersosial dengan sahabat2 every weekend! oh, wonderful life!



                                                                           
# suatu hari nanti akan ku genggam #

tapi impian tak seindah mimpi kan? kita hanya merancang, Allah yang tentukan.  aku ada tanggungjawab besar, besar, dan besar! tanggungjawab mulia bagi seorang anak untuk ibu tercinta. ibu yang telah banyak berkorban utk anaknya.


everything comes from Allah! dulu aku pernah mengeluh. tertanya2 why Allah give this ujian for us? terasa berat melalui ujian-ujianNya. but now, alah bisa tegar biasa. aku dah sebati. celik mata je dah bertimbun2 tugas yang menanti.


disebalik apa yang terjadi, janji Allah pasti menyusul. hikmahNya pasti ada. thats why ALLAH IS THE BEST PLANER! kita manusia tiada hak utk mempersoalkannya.

sabar, reda, dan ikhlas adalah kunci ketenangan :)

No comments: