you come to me

Wednesday 14 November 2012

MaaL HiJraH VS BiRthDay


Assalamualaikum… 

 Syukur ke hadrat ilahi, hari ini genap usia aku yg ke 22 tahun. Masih muda remaja lagi kot! Hehe… pantas masa berlalu, pejam celik pejam celik dah besar tong drum! 

Dulu umi yang jaga semua keperluan aku. Tp skrg aku ngan  adik -beradik pulak yang jaga keperluan umi. Sungguh berat untuk kami semua hadapi ujian ini. Allahuakbar!

Dan bersempena hari  ini juga  semua umat Islam di seluruh dunia meraikan tahun baru hijrah 1434. Untuk yang pertama dan terakhir kali birthday aku serentak dengan maal hijrah. Allahurabbi!!!

Semalam, kiteorang sekeluarga sempat membaca doa akhir dan awal tahun hijrah, bacaan yaasin dan solat hajat.  Alhamdulillah… tenang tengok wajah umi boleh ikut serta  solat berjemaah.  

Satu penghijrahan yang besar perlu aku lakukan!

Aku dah set siap-siap  dalam reminder , penghijaran aku untuk tahun ni ialah…

*gemuk ke kurus*,  * malas ke rajin *, * jahat ke baik*, dan yang paling penting *miskin ke kaya*  haha..

Buat sahabat yang berkongsi tarikh lahir yang sama dengan aku… cikgu ayu, wani dan budak yang aku tak berapa nak suka, happy birthday! May ALLAH bless u always.

Juga buat seluruh umat ISLAM… “Salam Maal Hijarah, Wasatiyyah Tonggak Perpaduan Ummah” !!!

No comments: